Zamówienia publiczne i przetargi komercyjne to dla wielu firm podstawa ich istnienia, a przynajmniej sposób na generowanie znaczących przychodów i oczekiwanego zysku. Czas jaki tego rodzaju firmie niezbędny jest do dotarcia do informacji o przetargach od chwili ich upublicznienia jest kluczowy. W wielu przypadkach firmy pragnące wziąć udział w przetargu otrzymują raptem 7 dni na przygotowanie oferty. Samodzielne poszukiwanie informacji o przetargach jest czasochłonne i tak naprawdę wyłącza co najmniej jednego pracownika, a bardzo często kilku, z innych obowiązków.
Wyszukiwarka przetargów skuteczne narzędzie typowania
Poszukujący aktualnych przetargów w różnych dziedzinach gospodarki mogą korzystać ze stron Urzędu Zamówień Publicznych lub TED, jest to jednak możliwość niezwykle czasochłonna. Oczywiście zawsze warto śledzić nowości na tych stronach, ale do bieżącego filtrowania informacji warto wykorzystać wyszukiwarki przetargów, portale przetargowe, które są skutecznym narzędziem przesiewu potrzebnych informacji.
Wyszukiwarka przetargów na rynku komercyjnym jest odpłatna. Przedsiębiorca wnosi co miesiąc niewielką opłatę, w zamian otrzymuje dostęp do wybranej wcześniej grupy przetargów komercyjnych oraz otrzymuje zestawienie ogłoszeń na wskazany adres e-mailowy.
Jak szukać optymalną wyszukiwarkę przetargów?
Wyszukiwarek przetargów online jest sporo, dlatego jednym z najważniejszych kryteriów wyboru odpowiedniego serwisu jest jakość wyników. Poszukujący informacji powinien otrzymywać kompletne i aktualne ogłoszenia, będących w toku i natychmiast po okazaniu się ogłoszenia. Bo czas jest decydujący, powinien on być jak najkrótszy od momentu upublicznienia informacji, poprzez umieszczenie tej informacji w serwisie aż do przesłania jej w zestawieniu elektronicznym.
Ważnym kryterium wyboru określonej wyszukiwarki przetargów jest sposób prezentacji ogłoszeń. Powinny one być podzielone w zależności od tematyki, branży, regionu kraju. Przedsiębiorca powinien również mieć możliwość dostępu do informacji o wynikach rozstrzygnięcia danego przetargu. W niektórych wyszukiwarkach za tę ostatnią możliwość należy uiszczać dodatkową płatność.
Aby móc wyrobić sobie opinie o poziomie danej wyszukiwarki przetargów można dokonać okresowego ich porównywania. Co jakiś czas warto przetestować kilka z nich pod kątem zawartości określonych, wybranych ogłoszeń. Bywa, że dany przetarg znajduje się wyłącznie w jednym serwisie i nie ma go w pozostałych. To ważny sygnał dla przedsiębiorcy, informujący o przydatności konkretnej przeglądarki. Analizując różne wyszukiwarki przetargów widać, że niektóre z nich lepiej funkcjonują w obszarze kilku dziedzin, w innych zestawienia są niekompletne. Warto wyciągać z tego wnioski i na bieżąco korygować bazę danych.
Płatne i darmowe wyszukiwarki przetargów
W sieci można również znaleźć darmowe wyszukiwarki przetargów. Bywa, że poszukiwanie adresowanego do wybranej branży kończy się sukcesem i firma nie tylko bierze udział w przetargu, ale i go wygrywa. Jednak bez podpisanej umowy, czyli de facto bez obopólnego zobowiązania, przedsiębiorca nigdy nie będzie miał gwarancji, że dany serwis wyczerpuje wszystkie możliwości. Darmowymi wyszukiwarkami warto z pewnością wspomagać swoją pracę, ale uzależniać się od niej byłoby już ryzykowne.
W internecie można znaleźć również opinie na temat konkretnych wyszukiwarek. To jedno z kryteriów, któremu warto się przyglądać. Negatywne i pozytywne opinie przydają się do analizy i pomagają uniknąć cudzych błędów.